Światowy dzień życzliwości
- Szczegóły
Światowy Dzień Życzliwości
21 listopada
Dnia 21 listopada obchodziliśmy światowy Dzień Życzliwości. Z tej okazji psycholog szkolny przeprowadziła w większości klas zajęcia dotyczące tego zagadnienia, ich formę dostosowując do wieku uczniów. Rozmawiano o tym, czym jest życzliwość, omówiona została geneza wprowadzenia i obchodzenia tego dnia w naszym kraju. Następnie uczniowie wypełniali karty pracy – klasy starsze, oraz zostali zaproszeni do Akademii Uśmiechu – klasy młodsze, w której powstały najpiękniejsze uśmiechy, jakie tylko dzieci potrafiły stworzyć.
W tym nieco trudnym czasie pamiętajmy: „zarażać warto się jedynie życzliwością”!
Dzień Niepodległości
- Szczegóły
9.11.2021 w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Święta Niepodległości. Krótka relacja.
Plan lekcji od 15.11.2021
- Szczegóły
Zajęcia wyrównawcze na pierwszej lekcji na czerwono rozpoczynają się o 7:15.
Uwaga rodzice "Squid Game"
- Szczegóły
UWAGA
„Squid Game”
Drodzy rodzice!
W ostatnim czasie uczniowie i uczennice bardzo często wymieniają się informacjami o treści kolejnych odcinków serialu platformy Netflix, „Squid Game”. Koreański film przeznaczony jest dla widzów 16+, a zobaczyć w nim można zmagania zawodników, w których przegrana oznacza śmierć. W mediach społecznościowych pojawiają się „chellenge”, czyli wyzwania, zachęcające dzieci i młodzież do podejmowania podobnych, ryzykownych, krzywdzących siebie i/lub innych zachowań.
Proszę Was, rodziców, o uważność, przyjrzenie się temu, w jaki sposób dzieci korzystają z Internetu, jakie seriale oglądają, bywając czasem samymi w domu lub pod opieką nieświadomych dziadków. Wykażcie zainteresowanie faktem, czy coś nowego zaczęło absorbować Waszą córkę, syna; czym się inspirują. Z dziećmi, które miały okazję widzieć serial, warto porozmawiać o ich przemyśleniach, emocjach, odbiorze. Wyjaśnić, że treści w nim przekazywane są negatywne, przemocowe i przede wszystkim nie odzwierciedlają realnych sytuacji, dlatego nie można ich naśladować.
Nie oceniajmy dzieci, zadbajmy o dobrą atmosferę podczas rozmowy. Ale rozmawiajmy. Wspierajmy, edukujmy, tłumaczmy. Nie traktujmy telefonu, laptopa, telewizji jako narzędzia służącego do odpoczynku dziecka, wyciszenia, odreagowania, czasem chwili własnego świętego spokoju. To nie musi mieć zgubnych skutków. Ale może.
Z wyrazami szacunku,
psycholog szkolny
Fabiola Malorny-Bigas